က်ေနာ့္ဘေလာ့ သပိတ္ေမွာက္ၿပီ

ဆရာမေမၿငိမ္း ဘေလာ့မွာ ဘေလာ့ဂါေမာင္ႏွမမ်ားအား တပ္မေတာ္သားေတြ အေပၚ ဘယ္လိုသေဘာထားသလဲ ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး Tag လုပ္တာေတြ႕လို႔ က်ေနာ္ေရးခ်င္စိတ္ ေပါက္လာတယ္။ ေနာက္ က်ဳပ္တို႔ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ ဘယ္ကမာၻေရာက္ေရာက္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြက္ဆိုရင္ အနည္းဆံုးေတာ့ ကိုယ့္ဆႏၵကို ကိုယ့္ျပႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ တစ္ေယာက္ထဲျဖစ္ျဖစ္ ျပႏိုင္ေအာင္ ႀကဳိးစားရမယ္။ တစ္ခုခုလုပ္ေပးႏိုင္ေအာင္ ႀကဳိးပမ္းေနရမယ္။ အဲသလို က်ေနာ္ခံယူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္သည္စာကို ေရးပါတယ္။ ဘယ္သူကိုယ္မွလည္း က်ေနာ္မဖိတ္ေခၚပါ၊ ေရးၾကပါလို႔ မတိုက္တြန္းပါ။ စစ္တပ္၊ စစ္အာဏာရွင္၊ စစ္အစိုးရ၊ တပ္မေတာ္ကို က်ေနာ္ ႀကိဳးစားကာ သူတို႔အေပၚ ဘယ္လိုသေဘာထားမည္ကို ေရးၾကည့္သည္ စဥ္းစားၾကည့္သည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္လိုမွ စည္း႐ံုးေရးသေဘာ၊ ေခ်ာ့သည့္သေဘာ ေျပာလို႔ကို မရ။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ မေရးေတာ့ပါ။ က်ေနာ့္ အသိအရ က်ေနာ္တို႔ စစ္တပ္၊ တပ္မေတာ္တစ္ခုလံုးကို တိုက္ေနျခင္း မဟုတ္။ စစ္အစိုးရကို ျဖဳတ္ခ်ပစ္ရမည္၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ျမန္မာ့ေျမေပၚမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမည္။

က်ဳပ္တိုင္းျပည္အေပၚ ျဖစ္လိုသည့္ေစတနာက တိုင္းျပည္အေျပာင္းအလဲကို အျငင္သာဆံုးနည္း၊ ေသြးထြက္ သံယိုမဲ့ေသာနည္းျဖင့္ ေျပာင္းလဲလိုပါသည္။ လူတိုင္းလည္း ထိုကဲ့သို႔ပင္ လိုခ်င္ၾကပါသည္။ ေနာက္ အခုအာဏာရွင္ကိုျဖဳတ္ခ်တာ၊ ေနာက္အာဏာရွင္အတြက္ဆိုတာမ်ဳိးအတြက္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္ျဖစ္ခ်င္ေသာ အေျပာင္းအလဲမ်ဳိးက ေျပာသေလာက္ မလြယ္ကူပါ။ က်ေနာ္တို႔ ဘီလူးႀကီး ဘယ္အခ်ိန္ ဘီလူးဆိုင္းတီးမည္လဲ ခန္႔မွန္းလို႔မရ။ ေနာက္ဆံုး ထြက္သက္အထိ ႀကိဳးစားလိမ့္အံုးမည္။

သန္းေ႐ႊျပဳတ္က်တာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ပ်က္သုန္းတာမဟုတ္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ပ်က္သုန္းေရးအထိ ေဆာင္႐ြက္ရမည္။ မည္ကဲ့သို႔ေသာ္ အာဏာရွင္စနစ္မ်ဳိးမွ ထက္မေပၚေအာင္ ကန္႔သတ္ႏိုင္ရပါမည္။

ယခုလႈပ္ရွားမႈေတြကို ဘယ္သူက သမိုင္းတင္တင္ မတင္တင္ က်ေနာ္ကေတာ့ တင္လိုက္ပါသည္။ အျဖဴေရာင္ (ေက်ာင္းသား)နဲ႔ စတင္ခဲ့တဲ့ လႈပ္ရွားမႈက ဒီကေန႔ ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ားက ဦးေဆာင္ကာ ေမတၱာတရားဓာတ္ကို ဖံုးလြမ္းၿပီး ေအာင္ျခင္းကို ရွာတာကို ေမတၱာေတာ္လွန္ေရး (Metta Revolution) ဒါမွမဟုတ္ ေမတၱာေအာင္ပဲြ (Metta Victory) လို႔ က်ေနာ္သတ္မွတ္တယ္။

ပဲြကအခုမွ တကယ္စပါေတာ့မယ္။ က်ဳပ္တို႔ ျပည္သူေတြ -

ျပည္သူစစ္သား တို႔စစ္သားလို႔ေအာ္ၿပီး ႀကိဳဆိုၾကရအံုးမွာလား

ျပည္သူ႔စစ္သား က်မေယာက္်ားဆိုတာကို ျပန္ၾကားရအံုးမွာလား

- ဆိုတာ အားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္သြားပါၿပီ။ က်ေနာ္ရီစရာ ေျပာေနျခင္းမဟုတ္ပါ။

ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့ ထိုကဲ့သို႔ က်မေယာက်္ားဆိုတာေေအာ္ရန္ အလွည့္္မေရာက္ႏိုင္ေတာ့ဟု က်ေနာ္ ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ အမ်ဳိးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးကို ဦးတည္ရင္း အလံုးစံုေသာ အာဏာရွင္စနစ္ ျမန္မာ့ေျမေပၚမွ ဖယ္ထုတ္ေရးအထိ ႀကိဳးပမ္းသြားႏိုင္မည့္ အေျခအေနမ်ား လက္တကမ္းတြင္ ရွိေနၿပီးျဖစ္သည္။ ထုိအခြင့္အေရးကို အရယူႏိုင္ဖို႔ေတာ့ လုိအပ္ပါသည္။

ေနာက္ဆံုးအေနႏွင့္ က်ေနာ္ ကမာၻႀကီး တစ္ခုလံုးၾကားေအာင္ ေအာ္ေျပာခ်င္သည္မွာ-

စစ္အာဏာရွင္စနစ္ အကုန္အစဥ္ဖ်က္သိမ္းေရး

ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ေက်ာ္၀င္း

No comments: